MaRi BeRsAmA-SaMA MeNyELaMi JiWa iNI

Friday, October 22, 2010

~ Pergi Selamanya ~


By KAMIKAZE

malam kian melangkah pergi
masih aku sendiri termangu dalam sepi
dalam kelam hadir bayangmu
bagai mengundang mimpi
sebab kau dan aku
sayangnya kau tiada disisiku

masih terbayang segalanya
bagaikan semuanya mimpi belaka
hilang tak mungkin kan kembali
mengubah yang tersurat dalam hidupmu
kau pergi tak kembali selamanya

c/o
walau berkali ku tangisi
tak mungkin kau kan kembali
ku tak berdaya mengharungi sendiri
tanpamu hidupku tak bererti
hari berlalu kau kian jauh
di alam abadi di pusaramu

hanya doa yang ku iringkan
dalam hiba aku tangiskan
hilang tiada pengganti
permata yang berharga dalam hidupku

segalanya datang dan pergi
ku tahu sukar bagiku
menelan kenyataan
takdir telah tertulis untuk diriku

ulang c/o

hari kian silih berganti
masih aku sendiri termangu dalam sepi
dalam kepekatan malam ku
ku lihat lambaian mu dari syurgawi
memanggilku

Dulu, aku pernah menjadi peminat nombor satu lagu nih, bukan hanya kerana liriknya yang sungguh menyentuh jiwa, tetapi aku pernah tujukan lagu ni untuk seseorang yang sangat aku sayangi, yang dah pergi selamanya meninggalkan aku...... biler dikenang kembali, sudah hampir 3 tahun arwah pergi meninggalkan kami semua yang mengenalinya... semoga rohnya sentiasa aman disana..... insyaallah....
Dan pagi ini, dalam lingkungan pukul 2 pagi, aku dikejutkan lagi dengan satu berita, seorang lagi sahabat seperjuangan aku, telah mendahului meninggalkan kami.... walaupun aku dan arwah bukanlah sahabat yang rapat, tetapi aku pernah mengenalinya, kami pernah bergelar kawan, dan kami pernah menuntut di sekolah yang sama, mengejar cita-cita yang sama... Semakin lama kita bernafas, semakin jauh kita melangkah, kadangkala kita lupa yang kita semua akan kembali kepada asalnya suatu hari nanti, cuma masa dan takdir Allah yang menentukan segalanya.... semoga keluarga, sahabat-sahabat arwah, kuat semangat menerima dugaan dan suratan yang sudah tertulis, semoga arwah ditempatkan dikalangan golongan yang beriman dan dirahmati......Al-Fatihah......

Kepada Arwah Sani tersayang, cda skrg dah melangkah umur 22, Sani skrg, jika masih ada disisi cda, sudah memasuki alam 23 kan..... Pesanan Sani supaya cda kuatkan semangat menempuh hidup, pastikan cda berjaya didalam apa yang cda impikan, insyaallah akan cda pegang sampai bila-bila.... cda skrg sudah berada ditahun akhir di UKM nih, semangat Sani akan jadi semangat untuk cda juga dimasa depan.. Dan, doakan cda berjumpa dengan seseorang sebaik Sani yer.... Sekarang, sudah ada seseorang dihati cda, dan Sani mungkin kenal juga siapa dia, sebab kalian pernah sama-sama tinggal sekampung.... Bukan niat cda melupakan cinta Sani, tapi hidup perlu diteruskan kan.... Semoga Sani terus aman berada di alam sana.... kenangan antara kita, takkan pernah pudar~

No comments: