MaRi BeRsAmA-SaMA MeNyELaMi JiWa iNI

Tuesday, October 12, 2010

~ Airmata dipagi Hari ~

Assalamualaikum.....
HHhmmmmm...tak tau nak luahkan pada siapa perasaan nih...
so, dear bloggy, kongsi dgn saya yah....
semalam, sebelum melelapkan mata, kira-kira pukul 3 pagi....
airmata saya tetibe mengalir....

kenapa???

saya sndr tak pasti....
tp, dlm hati saya, ada sesuatu, maybe seseorang yg saya rindukan....

siapa????

saya sndr tak tahu....
sebab tuh saya tak suka terlalu rapat dengan sesiapa....
sebab biler saya semakin rapat, dan kawan bertukar menjadi sahabat...
hati saya akan mudah terguris....
saya syg dia, jd saya sedaya upaya memenuhi segala keperluan, keinginan dia...
tapi, sekarang, perasaan tu semakin jauh...
dia semakin jauh....

kemana????

saya sndr tak mengerti....
kemana sebenarnya arah yang dia tuju....
dia sering merasakan disisinya tiada sesiapa....
dia lebih rela menanggung segala-galanya sendiri...
sedangkan kalau dia renungkan sejenak...
kehadiran saya disisi dia selama ini bukan penghibur semata....
pagi ini.....
mereka tiada, ada urusan yg perlu dilaksanakan....
dan pagi ni juga...
airmata sy mengalir, bkn kerana dikhianati cinta...
tapi kerana merasakan hidup kosong buat sementara...
perasaan ini...
pernah saya lalui dulu...
semasa umur menjangkau remaja....
sahabat adalah segala-galanya...
dan ketika mereka pergi meninggalkan saya....
walaupun hanya untuk seketika....
airmata saya laju mengalir.....
kerana sayang sy terlalu bnyk untuk mereka.....

emosi???

sy mmg begini....
kalau dilihat dr cara bercakap, dr cara melayan...
mungkin saya dingin, ikut kepala sndr...
tp dlm hati, hanya Tuhan yang tahu betapa sy sayangkan mereka.....
mungkin diwajah saya, sentiasa kelihatan senyuman itu...
tetapi dalam hati saya, meronta-ronta minta dilepaskan perasaan itu....
saya bukan seorang yg pandai berkata-kata manis....
berkata-kata sayang....
pemujuk yg sempurna....
atau pendengar yang setia....
tapi, saya akan lakukan apa saja demi mereka...
yang saya sayangi....
itu yang saya tahu...
walaupun dlm diam, walaupun hanya menjadi pemandu.....
saya sanggup....kerana itu cara saya menunjukkan sayang sy.....
semoga kalian selamat selamanya, sejahtera sentiasa...
gembira seadanya...

3 comments:

zaty kecik said...

aku da nanges sbb bce post ko ni..
huhu~

Hafidzah Hafidz said...

cda, tak mo laa nangis..ko ok tak?? ke nih puisi ko, ke nih lagu?? huhu..pape, jom join contest..aku tag nama ko..happy2 jom.. =)

shida said...

ini bukan puisi atau bait lagu...
sekadar sedikit luahan hati....
zaty...kadangkala kita perlukan airmata tuh untuk memahami erti bahagia sebenar..