MaRi BeRsAmA-SaMA MeNyELaMi JiWa iNI

Tuesday, April 13, 2010

Removing...Deleting.....

Assalamualaikum....
waktu : 6.50 ptg
tempat : K6Q110, KAB
mood : undefined......

baru balik dari exam paper law, berjayakah aku jawab, ntah ar, malas mau pikir, malas mau ingat, dah lepas biarkan lepas....

apa yang aku tau skrg, khamis, ekonomi, paper yg aku rasa the worst ar tuh sem nih, sebab kelas dia pun aku pegi mcm tak pg.... masuk, duduk, dengar, balik....masuk 0 kuar 0..... sama mcm kalu aku tak pegi, tp kehadiran, pegi jelah, dpt gak masuk dua tiga mende kadang2, alhamdulilllah...

ada bnyak benda yg aku try untuk removekan dr dalam hidup aku kebelakangan ini...sangat banyak, dan kebanyakkannya adalah perkara2 yg aku minat, orang2 yg aku sayang, harapan2 yg tinggi menjulang dalam hati, tapi bila kenyataan mengatakan ia harus dibuang, maka ia HARUS!!!

perkara terkhir yang aku buang adalah, from my fb wall, kalu ada yg perasan, bagus ar... bukan sengaja mau remove dr situ, tapi aku ras itu yg sepatutnya...

memg dari dulu, aku bukan jenis berkawan sgt2 rapat secara beramai2, dlam erti kata lain, aku ada group sendiri, kemana-mana, itu adalah group aku....

even perkara itu dah banyak kali aku cuba buat, ramai jerk yg sudi berkawan, tapi akhirnya aku mesti akan jd penyebab masalah ataupun aku sndr akan menarik diri...bukan sebab aku sombong, tapi sebab merasa diri tak layak berada disitu...

memang seronok bila hidup sentiasa dikerumuni kawan2, hidup ada yang mengambil berat, hidup sentiasa bersama-sama...tapi apabila kepuasan dihati setiap satunya mula diuji, kegembiraan yang tercipta dikalangan kita adalah satu ciptaan semata-mata, gurauan adalah satu gurauan semata-mata..itu bukan aku...

maaf kepada kawan-kawan yang sanggup terima aku sebagai kawan, hidup bersama kalian memang indah, bukan persahabatan kita putus disini, hanya biarlah status kawan itu kekal sebagai kawan, memang dr dulu lagi, tiada istilah sahabat dalam diri aku, bukan sebab aku terlalu memilih, tp kerana aku sedar siapa diriku...

aku seorang yg sgt suka berterus-terang dan memang aku dilahirkan dikalangan mereka yang cakap lepas, sebab itu keadaan itu sering terjadi kepadaku, maaf kepada semua yang pernah terasa keranaku, itu antara sebab kepanap kita semua tak boleh bersahabat, biarkan hubungan kawan itu hanya sekadar kawan.....

kenangan memang sentiasa indah, walaupun kenangan itu pahit, bile ia menjadi kenangan, ia tetap akan menjadi indah...

teruskan berkawan, semoga tiada lagi hati-hati yang akan dilukai, apabila kita berkawan......

No comments: