MaRi BeRsAmA-SaMA MeNyELaMi JiWa iNI

Wednesday, February 10, 2010

itu adalah aku.....



Kenangan itu datang kembali... Perasaan itu menerjah kembali... message yang kau tinggalkan itu mmg terlalu mengguris naluri... kata-kata pujuk dari mulut untuk si hati supaya sabar dan menerima segalanya ternyata hanya sebaris ayat....akhirnya hati hancur juga...kalah juga dengan hanya sebaris pesanan yang ditinggalkan..........air mata, tak perlu ditanya lagi, tanpa dipaksa dia rela keluar dari diriku.. segalanya nampak terlalu mudah pada dia, tapi kenapa tidak pada aku... senyuman dan gelak ketawa yang selama ini terukir kat bibir, hanya sandiwara, jiwaku tetap bercelaru.....tapi, terus-terang ingin disampaikan disini, aku bukan seorang yang pandai meluahkan perasaan dengan kata-kata, jika laman blog ku ini penuh dengan bait-bait lagu yang indah, itu adalah luahan perasaanku, aku lebih selesa begitu... seorang kawanku, mungkin boleh aku labelkan sebagai sahabatku, yang sudah terlalu lama menemani aku, susah senang denganku, dia antara yang selalu menasihati aku supaya melupakan segalanya, berhenti mnyeksa diri sendiri dengan kenangan lalu, ayat yang selalu diungkapkan, "kau kan hot shida, so, find someone else, berhenti menangis ok..." memang sgt bermakna untuk aku, dan dia akhirnya menemui cintanya... mmg ada sedikit kekecewaan dalam hati ini, sebab perasaan seorang sahabat ini dulu pernah bertukar kepada cinta, tapi, alhamdulillah, aku tidak sanggup kehilangan seorg sahabat hanya kerana perasaan cinta yang belum tentu itu, lantas, perasaan itu ku buang jauh2 dan ucapan tahniah yang kusampaikan kepadanya.... dan ucapan maaf yang keluar dari mulut dia, mengejutkan aku, dia masih ingat kisah itu rupanya, kisah ketika dia mengatakan aku kawan baiknya, selama-lamanya, lantas dia mengerti ada hati yang kecewa ketika itu, dan....aku memberinya senyuman, kerana dia adalah sahabatku kini, dan selamanya.. kepada rakan-rakan sekitaranku, kalian memang kenangan yang terbaik sepanjang aku disini.. bersyukur sebab kita semua dipertemukan dan kita semua disatukan...ungkapan sanggup meminjamkan bahu untuk satu sama lain, sangat bererti dalam hidup aku... aku berharap persahabatan ini kekal selama-lamanya kerana perasaan mempunyai sahabat sebegini sudah lama aku tidak rasakan.... aku sanggup melakukan apa saja untuk persahabatan ini.... zaty, ikin, ain, min, mid, floe, farra dan man, korg memang antara yang terbaik dalam hati aku....sayang kalian sangat2....

No comments: