MaRi BeRsAmA-SaMA MeNyELaMi JiWa iNI

Thursday, September 2, 2010

HAti TerDetiK, TanGan MeNaip, Mata MeLiriK....

Assalamualaikum....
lama dah rasanya aku tak bercerita dekat blog nih....
kalu post, sumanya lirik lagu or puisi2 yang aku rasa menarik hati untuk dikongsi bersama...
then, malam nih, tetibe rasa mau tulis something....
sekadar mahu mluahkan segalanya didalam hati.....
kalau dipikirkan semula, banyak sgt benda yang berlaku kebelakangan ni...
dan semuanya adalah perkara2 yang menguji ketabahan aku, semuanya melibatkan perasaan dan permainan air mata, ffuuyyoooo.....makin cengeng aku rasa aku nih skrg.....
biar aku mulakan satu persatu....

Pengajianku....
Kelihatan semakin lama semakin menuntut keteguhan hati dan semangat yg kental....
tugasan yg semakin bertimpa2, dan yg semakin bnyk aku tangguhkan....
kekadang menguji ketabahan aku untuk meneruskan kehidupan ni....
*salah aku gak kan, sape suh tangguh2*
thesis, satu perkataan yg pada aku sgt menjengkelkan skrg nih.......
semuanya kelihatan tak kene....sampai ada masanya, buatkan aku rasa mau abaikan...
tapi, mengenangkan ibuku, majlis graduasi yg telah sama2 kami janji akan tempuhinya tahun depan, aku kene teruskan.....air mata mengalir laju......

Persatuanku....
Kelihatan baik diluarannya....
tetapi dalamannya, hanya kami yang tahu.....
disini juga ketabahan dan kekuatan aku sebagai seorang ketua dan senior sgt2 teruji...
segalanya kelihatan menuntut kebijaksanaan aku untuk mengendalikan masalah2 yang timbul tanpa merosakkan mana2 pihak.....
bermula dengan pertelingkahan sesama juniorku didalam kelab sendiri, kemudian membawa kepada pergaduhan2 kelab2 dibawah naungan aku.....
aku perlu bijak mengawal keadaan tanpa membuatkan mereka berasa bosan dengan segalanya..
aku kene kuat, supaya mereka semakin bersemangat....
walaupun kadang2 aku terpaksa berlari kedalam tandas dan menangis, kemudian keluar semula dengan satu senyuman, aku sanggup..... tanggungjawab yg diberikan kepada aku, aku akan cuba untuk memikulnya.....cuma satu, sokongan kalian amat2 aku perlukan, jangan tinggalkan aku seorang diri menguruskan segalanya...... air mata mengalir lagi......

sahabatku.....
ini yang paling meruntun ketabahan hati aku....... knp semuanya kelihatan sgt sukar pada aku....
aku sayang semua sahabatku, itu yang pasti....
tp, bukan sikap aku menunjukkan sayang aku secara terus...bukan sikap aku untuk bersama2 menangis ketika kalian menangis, bersedih ketik kalian bersedih....
aku memang kelihatan tersenyum, dan gelak ketika kalian menceritakan cerita sedih kalian, bukan bermaksud aku tidak mengambil berat tentang perasaan kalian, tapi aku mahu kalian marah aku biler aku gelak ketika kalian bercerita sediah, dan kemudian kalian akan turut sama tergelak.... itu yang aku mahukan, aku tak mahu air mata aku mengalir bersama2 ketika kalian sedang menangis, nanti sape nak pujuk sape kan...... huhuhuhuhuhuhu~
tp mmg sikap aku yg agak kasar ini membuatkan kalian menjauhkan diri satu persatu dr sisiku, kemudian semuanya kelihatan semakin menjauh dan akhirnya menghilang...
takpe, asalkan kalian gembira, aku puas......
untuk kamu sahabatku yg paling aku syg, kata2 yang diucapkan ketika hari jadiku...

"selamat ari lahir ke 22. moga ko panjang umur dimurahkan rezeki, moga ko bertambah matang dlm menjalani kehidupan ko, apa pun jd, aku tetap jd kawan ko... insyaallah"

aku tak pernah lupakan....aku takkan lupakan...aku mau kau jadi kawanku semula, gelak ketawa, senyuman aku skrg, semuanya tipu sejak ko pergi dr hidup aku....... aku yg salah, aku yg kurg matang, tp aku tau ko sgt paham perangai aku kan, jd jangan tinggalkan aku.......

"aku nak ko blaja happykan diri ko dengan cara ko sndr"

ayat tuh berjaya buat aku menangis teresak2 malam tuh, dan itu adalah mesej terakhir dr kau..
aku hanya menyusahkan hidup ko kan sebenarnya, aku mintak maaf yer.. aku akan ikut apa yg ko mahukan..... aku sedang blaja happykan diri aku dengan cara aku....
tp air mata aku tetap mengalir laju, dan semakin laju....

Keluargaku.....
Hanya kalian yg sentiasa bersama-samaku dikala susah dan senang, aku syang sgt2 keluargaku... ibu, ayah, ayong, angah, kak lin, abang.... jangan tinggalkan adik tau.......
air mata yang mengalir, harus dikesat, kuatkan semangat.....

No comments: