MaRi BeRsAmA-SaMA MeNyELaMi JiWa iNI

Wednesday, January 26, 2011

~ Yang LepAs iTu, Harus Diredhakan ~

Assalamualaikum....
26 Januari 2011...
AGM ARTISUKMA....
Pembubaran Exco Sesi 2010/2011 dan Perlantikan Exco Sesi 2011/2012
akhirnya, tanggungjawab aku dah habis...
rasa ringan sikit beban dibahu selama nih.....

Tapi....
series aku cakap, perasaan sedih tuh memang ada...
aku dah hidup di Dectar sejak tahun pertama aku di UKM...
Mula dengan hanya pelajar ko-k...
aku truskan dengan kelab, dan akhirnya mengendalikan Persatuan Artisukma...
aku sangat sayang dengan kehidupan aku disana....

Dari sana aku belajar segala-galanya...
manusia, kehidupan, cinta...
segala-galanya....

tapi,
kenapa lumrah hidup manusia selalu begini...
cepat melupakan jasa yang dulu bila mendapat yang baru....
walau seteruk mana yang dulu...
walau sehebat mana yang baru...
sedikit sebanyak jasa itu tetap ada...
apa salahnya tunjukkan sedikit penghargaan...
dari terus menilai sesuka hati....

walaupun kata-kata itu ada kebenarannya...
tapi sakit dihati juga ada....
sabar....sabar...terus sabar...
maaf jika selepas ini memang tiada lagi aku disana...
cukuplah....

aku sudah melepaskan....
dan jangan risau, takkan aku mengganggu lagi....
hidup aku masih jauh...
dan disana bukan tujuan halaku....

Kepada adik-adik yang bakal meneruskan perjalanan persatuan ini....
teruskan berbakti selagi mampu....
bersabar jika suatu hari nanti kalian akan rasa perkara yang sama..
sesungguhnya....
keredhaan itu adalah kejayaan yang sebenar...
dan memaafkan itu adalah dendam yang terindah....

No comments: