MaRi BeRsAmA-SaMA MeNyELaMi JiWa iNI

Sunday, March 21, 2010

kenapa kita berkawan????

Assalamualaikum.....
hari ini rasa mcm mau kembali ke keadaan emo semula...
tak salah kan, sebab aku memng emo kot........
aku bukan jenis manusia yg pandai menunjukkan kesedihan aku pada org ramai, hatta pada sahabat aku sendiri, aku lebih rela menangis seorang diri, dan kemudian ketawa didepan mereka...
air mata kesedihan itu kan lebih baik dikeluarkan sendiri-sendiri dari diajak mereka bersama-sama menangisinya....
kawan, satu perkataan yang dari dulu sampai skrg masih belum dpt aku ungkapkan sepenuhnya..
aku pernah merasai kemanisan berkawan itu, seronok bersama-sama, sentiasa bersama-sama, kemana bersama-sama....tapi....kemanisan itu tak lama...kegembiraan itu diragut dengan satu tindakan yang membuatkan aku hilang kepercayaan pada perkataan kawan itu....
sekarang, aku mulai merasakan kembali kemanisan berkawan itu... seronok yang aku pernah rasai satu ketika dahulu, aku mula rasainya kembali...dan ia mula mengajarku untuk mempercayainya, walupun ia hanyalah sekadar satu perkataan yang ringkas, kawan....
persoalan didalam hati sekarang, adakah aku harus mempercayainya setelah apa yang pernah aku lalui dahulu, tetapi org pernah berkata, jangan kerana peristiwa dahulu, kita lupakan kehidupan yang akan datang, biarlah kita rasa gembira, kemudian kita rasa sedih kehilangannya, sekurang-kurangnya, ia pernah mewarnai hidup kita...mngkin aku patut mula mem[ercayai perkataan kawan itu kembali....tetapi, apabila perselisihan faham antara kawan mula berlaku, aku mula merasakan ketakutan kehilangan kawan itu, aku mula memikirkan betulkah tindakan aku mempercayai perkataan itu.... perlukah aku kembali ke pegangan yang dahulu...
aku yakin, hidup, penuh dengan persoalan yg mempunyai pelbagai jawapan dibelakangnya, hanya berserah pada kita untuk menilai persoalan dan jawapan itu sendiri...
hidup itu perlukan kawan dan kawan itu menghidupkan dunia kita... jadi, teruskan berkawan kerana aku yaki, suatu hari nanti aku akan menghargai perkataan kawan ini, dan aku akan merindui kawan-kawan aku ini.... biar lah masa terus menguji pertalian kawan antara kita kerana itu suma akan buat kita semakin menghargai satu sama lain, insyaallah.......

1 comment:

Fathi Adha said...

kawan...

Friends

member

different meaning....

see also - http://fathiadha.blogspot.com/2010/03/entry-ini-tak-perlu-di-tulis6.html