MaRi BeRsAmA-SaMA MeNyELaMi JiWa iNI

Friday, April 29, 2011

~ KeJadiAN TeRaKhiR di SaAt teRaKhiR ~

Assalamualaikum...
aku dah kembali ke syurgaku.......rumahku....
dan memang kali ini aku pulang sebagai seorang pelajar yang sudah tamat di UKM...
seronok....sedih...bersemangat...takut...
semua perasaan bercampur-baur saat ini....
tapi...
tiada yang lebih menyedihkan hati biler persahabatan digugat...
ketika saat-saat terakhir kita bersama disini....
entah apa puncanya...
aku sendiri tidak pasti...
tapi perjuangan kau sebagai seorang ahli politik yang bersemangat waja....
telah mencabar aku...
semangat kau untuk memperjuangkan kelab tercinta...
dengan melibatkan politik-politik kampus....
telah menggugat persatuanku....
walaupun niat kau suci...
tapi tindakan mereka mempengaruhi kat mengenepikan persatuan kita...
tidak boleh diterima....
siapa mereka untuk berkata demikian...
dan engkau..
seorang pelajar politik...
yang sangat tegar memperjuangkan laluan itu....
telah bersama mereka....
dan itu membuatkan kita berjuang di tampuk yang berbeza sekarang....
akhirnya....
hari terakhir disana, kita membuat keputusan membawa haluan masing-masing....
aku sedih, tapi aku takkan lupakan apa yang aku perjuangkan selama 3 tahun aku disana...
semoga niat kita untuk bertemu semula pada hari graduasi kita nanti...
akak terlaksana juga....
doa aku sentiasa bersama kau selamanya....
kerana aku sayangkan kau dan persahabatan ini....

No comments: